Fanfare Akkrum en Harmonie Nieuwenhagen spelen volksliederen bij Roda JC – SC Heerenveen - (archief)

rodhee

Op zondag 3 april wordt de eredivisie voetbalwedstrijd Roda JC – SC Heerenveen gespeeld. Gezien de stand zal het een spannende wedstrijd worden, maar het wordt ook spannend voor Muziekvereniging “Harmonie” Akkrum en Harmonie St. Caecilia Nieuwenhagen. Voorafgaand aan de wedstrijd in het Parkstad Limburg Stadion zullen beide verenigingen gezamenlijk het Fries en het Limburgs volkslied spelen. Verbindende factor hierbij is Jos Zegers, dirigent van beide verenigingen en tot voor kort woonachtig in Landgraaf.

Het spelen van de volksliederen zal voor Muziekvereniging “Harmonie” Akkrum de afsluiting vormen van een repetitieweekend in Limburg, als voorbereiding op het Open Nederlands Fanfare Kampioenschap op 8 april a.s. in De Lawei in Drachten.

Op maandagavond 4 april wordt hiervoor nog een tryout concert gegeven in de bovenzaal van de Utingeradeelhal in Akkrum. De aanvang is 21:00 en de toegang is gratis.