Mixorkest in Terherne - (archief)

Update: klik hier voor foto’s van de fotograaf van het Friesch Dagblad

Op 3 juli is het Mixorkest naar het Kameleondorp in Terherne geweest. We zijn om 09.15 met z’n allen op de fiets vertrokken; de instrumenten en tassen in de auto’s van Joop, Leo en Sietse. Deze mannen hebben alles in het schuurtje van “Gerben Zonderland” gestald, waarna we naar het eiland konden vertrekken. De jeugd heeft zich uitstekend vermaakt, en vooral genoten van het zwemmen. ’s Middags is iedereen “ingescheept” in een praam. Na ong. een kwartier had iedereen ziijn draai en een plek gevonden. Dat de brug niet openging na herhaaldelijk drie keer toeteren van de voltallige bezetting, heeft niet aan de jeugd gelegen!
Er is gespeeld voor en na de opening van het Toerist Information Point. Deze medewerking is toegezegd als tegenprestatie voor het feit dat de praam met opduwer belangeloos beschikbaar is gesteld voor de kapel tijdens de donateursaktie. Helaas was de publieke belangstelling minimaal, maar mochten we ons wel verheugen in de belangstelling van enige trouwe fans èn hebben we al een toekomstig lid gescout (het broertje van Emile Vis).
Daarna ging de reis naar de boerderij waar het prima vertoeven was. Daar is in de schaduw van een hele mooie grote boom een concert gegeven dat klonk als een klok. De eigenaar van de boerderij heeft toegezegd volgende week contact op te nemen, want hij wil de vereniging nog een financiële bijdrage geven!!!
Er is “op tijd” gestopt, ingepakt en vertrokken vanwege de dreigende bui. Deze bui kwam net 10 minuten te vroeg, zodat we kletsnat aankwamen bij Smulwereld Veenema. Dit mocht de pret niet drukken, er waren nog wat droge handdoeken beschikbaar. Met enige goede wil pasten we er allemaal in en hebben we genoten van patat met kroket of frikandel en een heerlijk ijsje. Al met al een geslaagde dag!