Nieuwe mijlpaal jeugdprojekt - (archief)

Op 31 januari 2011 heeft het jeugdprojekt van muziekvereniging Harmonie Akkrum een nieuwe mijlpaal bereikt. Om nog meer aanstormend talent een plek te geven in een orkest zijn twee nieuwe orkesten toegevoegd aan de muziekvereniging. Naast het Fanfare-orkest, het Mix-orkest en de Harmoniekapel kent de Harmonie nu ook een Opstap-orkest en een Slagwerkensemble.

In het Opstap-orkest, onder leiding van Berber de Vos, kunnen de jongste leerlingen oefenen in het samenspelen. Spelenderwijs leren ze hoe leuk het is om samen muziek te maken. Na verloop van tijd zullen de leerlingen doorstromen naar het Mix-orkest. Een bijkomend voordeel is dat het niveau van dit Mix-orkest omhoog kan.

Het Slagwerkensemble, onder leiding van Douwe Jan Pol, geeft slagwerkleerlingen de kans om samen muziek te maken met zo’n beetje alles waar ritme in zit.

Beide orkesten zullen dit jaar in ons dorp te bewonderen zijn.

opstapenslagwerk

Klik op de foto voor meer foto’s…