Oliebollenactie afgelast – Harmonie Akkrum kijkt vooruit - (archief)

Dat de Coronamaatregelen gevolgen hebben voor Muziekvereniging “Harmonie” Akkrum lijdt geen twijfel. Voor volwassenen staat het gezamenlijk repeteren al een tijdje op een laag pitje, maar onze jeugd kon nog wel bij elkaar komen en concerten geven via livestreams op Youtube. Helaas zijn ook die activiteiten tot half januari stilgelegd en ook de jaarlijkse Oliebollenactie moet helaas afgeblazen worden.

Maar zoals een oud-dirigent zei: “Muziek heeft een open eind naar boven” en dus houden wij, bestuur en leden van Muziekvereniging “Harmonie” Akkrum, ook de blik omhoog gericht. Wij kijken naar wat wel kan en zijn volop bezig met de plannen voor volgend jaar, hopend op omstandigheden waarin wij weer samen kunnen repeteren en ons publiek mogen vermaken met onze muziek.

Zo zijn we van plan om ook in 2021 weer een volwassenenproject te organiseren, waarbij beginners “op leeftijd” kennis kunnen maken met de muziekinstrumenten van de fanfare en als afsluiting een concert geven als onderdeel van onze fanfare. Ook het grote concert dat in 2020 gepland was staat nog steeds in de planning. Een precieze datum kunnen we nog niet geven, maar we richten ons op het najaar om in de sporthal een spetterend concert met spraakmakende artiesten te geven. Mogelijk wordt dit concert ook gebruikt voor de wereldpremiere van een muziekstuk dat speciaal voor ons en voor ons dorp geschreven wordt door een Akkrumer.