“Harmonie” Akkrum ingedeeld in de 4e divisie - (archief)

Het fanfare-orkest van Muziekvereniging “Harmonie” Akkrum is bij het concertconcours van afgelopen zaterdag 22 november 2014 door de jury ingedeeld in de 4e divisie.

De jury was onder de indrukt van de prestatie van het fanfare-orkest, dat na jaren afwezigheid bij concoursen, nu een bewuste gooi deed naar een indeling in de 4e divisie.

Met het inspeelwerk “Consolation” werd op een haar na de prijs voor het beste inspeelwerk gehaald. Op basis van de beide andere werken “Broken Sword” en “Ross Roy” oordeelde de jury dat het fanfare-orkest van Muziekvereniging “Harmonie” Akkrum beslist een 4e divisie korps is.

Alle spelers, hulpen, dirigent, hulpdirigenten, ouders en anderen die meegewerkt hebben om dit prachtige resultaat te bereiken worden namens de hele vereniging hartelijk bedankt.

Het is nu aan de vereniging en de orkestleden om dit niveau vast te houden en ook in de toekomst mooie muziale prestaties neer te zetten. Zoals dirigent Jos Zegers de afgelopen tijd vaak benadrukt heeft: Het mooie van muziek maken is dat het een open eind naar boven heeft. Er is altijd iets om aan te werken om het nog mooier te maken.

De prestaties zijn terug te kijken op Youtube achter deze link

Foto’s zijn te bekijken achter deze link