Uitwisseling Slenaken - (archief)

In het weekend van 11, 12 en 13 juni gaan fanfarekorps en kapel van muziekvereniging “Harmonie” op bezoek bij Fanfare Berg en Dal uit het Limburgse Slenaken. De basis voor deze uitwisseling is de goede relatie die de heren Hans en Wim Anker al jarenlang met dit dorp hebben. Inmiddels brengen zij niet alleen al meer dan 50 jaren in Slenaken hun vakantie door, maar vertoeven zij daar bovendien nog menige keer per jaar als ze beroepsmatig in het zuiden van het land moeten zijn. Het was op hun verzoek dat Fanfare Berg en Dal enkele jaren geleden met vrijwel het voltallige korps naar Akkrum kwam, waar na een zeer gezellig weekend, de afspraak werd gemaakt om, na verloop van enige tijd, de rollen om te draaien. Welnu, in juni is het dan zover en zal een flink aantal Friezen van zich laten horen en zien in de Limburgse heuvels!

Klik hier voor de poster die door Fanfare Berg en Dal gemaakt is.