Spelenderwijs - (archief)

Het schoolproject van de muziekvereniging heeft een nieuwe naam gekregen: Spelenderwijs. Leerlingen van de basisscholen uit Akkrum/Nes krijgen in groep 4 tweemaal een proefles van een docent van de vereniging. Voorafgaand aan deze proeflessen wordt er aan de school gevraagd of zij een powerpoint presentatie door kunnen nemen met de kinderen. Tijdens de proeflessen wordt er vervolgens ingegaan op de informatie uit die presentatie. Na de proeflessen kunnen enthousiaste kinderen zich opgeven voor deelname aan het project Spelenderwijs.
Dit project houdt in dat de muzikanten wekelijks in groepsverband 45 minuten les krijgen. Het project duurt een jaar en gedurende dat jaar maken zij kennis met de verschillende instrumenten binnen een fanfarebezetting. De instrumenten die gebruikt worden bij dit project zijn van kunststof en hebben allerlei vrolijke kleuren.

Na het project Spelenderwijs kunnen de muzikanten ervoor kiezen om door te gaan met het volgen van muzieklessen bij onze vereniging. Het zogeheten Jeugdproject duurt 4 jaar waarin de muzikanten tegen een gereduceerd tarief lid worden van de vereniging. Hiervoor krijgen zij een instrument in bruikleen, wekelijks muziekles, materiaal voor muziekles en kunnen zij doorstromen binnen de jeugdorkesten.