Dirigenten / Docenten

Geert Jan Kroon

Dirigent fanfareorkest

Geert Jan (1981) is een in Leeuwarden gevestigde musicoloog, componist, dirigent, muziekjournalist en euphoniumblazer. Hij studeerde muziekwetenenschap aan de Rijksuniversiteit Groningen en deed zijn master aan de Universiteit van Utrecht. Sinds 2015 is hij actief als componist/arrangeur en worden zijn stukken uitgegeven bij Tower Editions, waar hij tevens bestuurslid is. Geert Jan was finalist in de RWCDM/Cory Composition Prize in 2016. Als dirigent begon hij als invaller en assistent-dirigent bij diverse fanfares en brassbands. Al vrij snel is Geert Jan begonnen bij onze vereniging. Eerst als interim-dirigent en in 2017 werd Geert Jan de vaste dirigent van het fanfareorkest. Daarnaast is hij actief als euphoniumblazer bij Soli Brass Leeuwarden, geeft muziekles op verschillende plekken en is actief als freelance muziekjournalist.

Marianne Groothof-van der Heide

Dirigent mixorkest & opstaporkest, docent klein koper

Marianne werd geboren op 8 september 1990. Al op jonge leeftijd wist ze dat ze muzikant wilde worden. Marianne heeft de opleiding onderwijsassistent – muziek succesvol afgerond en is daarna begonnen aan de studie HaFaBra directie aan het Prins Claus Conservatorium in Groningen. Al voor het afronden van de opleiding is Marianne begonnen met het dirigeren van orkesten. Sinds januari 2019 dirigeert Marianne het mixorkest en opstaporkest binnen onze vereniging. Daarnaast verzorgt zij lessen voor het klein koper.

Douwe Jan Pol

Bandleider Gruppo di Brasso

Ellis Nijdam

Docent groot koper

Ellis is opgegroeid in Noord-Holland in een zeer muzikale familie, bestaande uit beroepsmilitairen, docenten en dirigenten. Van jongs af aan volgde zij haar vader in de wereld van de HaFaBra. Al vroeg leerde Ellis wat hier leeft en bij komt kijken en ze ontwikkelde gaandeweg haar passie voor muziek en het vak. Tijdens haar muzikale opleiding en na afronding van haar opleiding aan het ACKV in Alkmaar, is ze werkzaam als dirigent. Daarnaast werkt ze mee aan projecten op scholen, jureert, is werkzaam als muziek docent bij diverse stichtingen en muziekvereniging. Sinds 2019 verzorgt Ellis lessen voor het klein koper binnen onze vereniging.

Sietske Trinks

Docent saxofoon

Sietske werd in 1986 geboren in Heerenveen en begon op dertienjarige leeftijd met het bespelen van de altsaxofoon. Na het behalen van haar pabodiploma is ze saxofoon gaan studeren aan het Prins Claus Conservatorium te Groningen. In 2011 is Sietske cum laude afgestudeerd. In samenwerking met onze vereniging heeft Sietske haar eigen lespraktijk en verzorgt zij daarmee alle saxofoonlessen voor onze vereniging en daarnaast op privébasis. Naast het geven van saxofoonlessen speelt ze in trio Pas de Trois, saxofoonkwartet SAKS en het Noord-Nederlands saxofoonkwartet.

Zweitze van der Heide

Docent slagwerk